Makas Kardeşler ile Homofobiye Kes Yapıştır Resimler

“Babylon,
Where bricks of water and diamonds tower,
Sailor’s lust and swagger lazing in the moon’s beams,
Who’s laser gaze penetrates this sparkling theater of excess and strobed lights,
Painted Whores. Sexual Gladiators. Fiercely old Party Children.
All waked from their slumber to debut the Baccara.
Come to the Light! Into the Light! The Invisible Light…”

Daha az olanın her zaman daha iyi daha fazla olmaya zorlandığı, zorlandıkça değiştiği, zoraki değiştirildiği ve biraz daha olmadığı bir biçeme büründüğü, benzemek istemediği tüylü iktidara farkından olmadan benzetildiği alternatif indie endüstride Scissor Sisters’ın varlığı, temsilin gerekliliğini bertaraf edişi, olmak zorunda bırakıldığı bütün kodları altüst edip kendi dili ve temsil ettiği ötekinin iç dinamikleri ile sistemi yeniden üretmediği, direniş kültürünü yeniden canlandırdığı, dans ettirdiği, kendi gibi olduğu, kendini disko topunda patlatarak erki korkutan bir makasa dönüştüğü için makas kardeşler evet kendileri gibiler. Ve çok iyi ki hepimiz gibi, biz gibiler…

Nigt Work, öylesine gaz parçalar ile dolu ki bu dünyaya niçin geldik sorusuna farklı yollardan yanıtlar veriyor. Dans ettiriyor, daha önemlisi provoke ediyor, kendine neşe yaratıyor. Mutluluğun kültürünü alevlendiriyor. Albümü elinize alın ve direnişi başlatın. Bu yüzden de benim için ilham verici bir deneyim bu albümü dinlemek.

Albümdeki parçalara baktığımız da Invisible Light, fazlasıyla albümü özetleyen bir parça… Albümün final parçası. “At the doors of Babylon, You are my Zion” liriği ile başlayan parçada Babylon, Babil kentini mi yoksa beraberinde taşıdığı imgeleri çağrıştıran bir yer mi bilmiyoruz. Ama açıkça Babylon’un günahkarlar şehri olarak açılış yaptığını düşünüyorum. Görünmez ışıklara, neon ışıklara, geceye çağrı yaparak albümü ve şarkıyı bitiriyorlar.. Fazlasıyla çekiciler.

Parçaları birbirinden ayırmak gerçekten de oldukça zor benim için. Çünkü albümü defalarca dinleyip hatmettim diyebilirim. Ritmi hiç düşmeyen, her şarkının birbirini tamamladığı müzikal olarak da geçişlerin çok iyi yapıldığı bir albüm. Sound bakımından da ABBA 2000’lerde çalıyor gibi. Aralarda gitarlar var, dans’ın disko’nun cılkını çıkartacak güçlü sample’lar var. Skin Tight, Sex and Violence, Nightlife, İnvisible Light adlı son dörtlü, albümün ritminin en çok arttığı bölüm ve ihtişamlı bir kapanış sunuyorlar bize. Harder You Get gitar soundunun en çok hissedildiği sanki stadlara yapılmış bir şarkı gibi. Any Which Way ve Night Work ise girizgahımın bana verdiği ilhamı anlatan parçalar. Son olarak albümün en ben şarkısı olarak Glastonbury’de Kylie Minogue ile söyledikleri Any Which Way’i ilan ediyorum.

VE son olarak albümün fotoğraf çekimi de ayrı bir güzel ayrı bir eğlenceli. SIKI POPO.

İyi ki var makas kardeşler. İyi ki böylesine mutlular, eğleniyorlar.

Berkant Çağlar | Yazarın Tüm Arşivi İçin Tıklayınız

siyahpembe.org sitesinde yayınlanan yazılar tamamen yazan kişilerin sorumluluğundadır. Yazılar, yalnızca yazarların şahsi fikir ve görüşlerini yansıtır. Bu yazılardan doğacak olan maddi ve manevi zararlardan siyahpembe.org sorumlu tutulamaz.

sweden SIYAHPEMBE.ORG websitesi, Gökkuşağı Projesi kapsamında, İsveç Uluslararası Kalkınma ve İşbirliği Kurumu SIDA tarafından desteklenmektedir. | © 2014 erdemly. Her hakkı saklıdır.